انیمه ی گینتاما / Gintama

 

این بار قراره دوباره یکی دیگر از بهترین انیمه هایی که دیدم رو براتون معرفی کنم و راجبش ی نقد کوتاهی بنویسم انیمه ی گینتاما رو به عنوان یک انیمه ی کمدی و طنز نگاه میکنن اکثرا ، همین باعث میشه بقیه کسانی که انیمه ی گینتاما رو ندیدن با خودشون بگن حتما انیمه ی سبکیه و فقط برای سرگرمی خوبه ... اگه اینطور فکر میکنید بنظرم فکرتون اشتباست چون این انیمه یکی از بهترین انیمه های شوننه .. پس بنظرم تا ندیدینش قضاوت رو بزارین کنار ... این انیمه هم ارک های بسیار جدی و خفنی داره هم کمدیه بسیار خنده دار و جالب ... این انیمه پر از کاراکتر هایی با شخصیت جالب و خنده داریه که شمارو وادار به خنده میکنه خب از تجربیات خودم براتون میکنم .. از قسمت 40 به بعد این انیمه قشنگ و بهتر میشه خودم به شخصه که اولاش رو دوست نداشتم ولی وقتی رسیدم جلو تر .. دیگه نتونستم جلوی خودم رو بگیرم و تا جایی که پخش شده بود رو نگاه کردم من از شخصیت هایی مثل گینتوکی (شخصیت اصلی انیمه) و شخصیتی مثل هیجیکاتا شدید خوشم میاد شخصیت جدی و باحالی دارن .. این دوتا باهم که بیوفتن کمدیه جالبی رو ب ارمغان میارن شخصیت های دیگه ای هم وجود دارن که با حضور پیدا کردنشون در قسمت های جلوتر شماهارو وادار میکنن که چشم از روی انیمه برندارین و همینطور پیش برید یا حتی ممکنه انیمه های دیگه رو ول کنید و فقط بچسبید به این انیمه ... خب بریم سراغ توضیح دادن انیمه ... به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

داستان درمورد یک فردی با نام گینتوکیست که در گذشته سرنوشت غم انگیز و تلخی رو پشت سر گذاشته گینتوکی یک سامورایی با قدرت و تخسه که حوصله ی هیچی رو نداره .. ولی همیشه به دوستانش و مردم کمک میکنه در قدیم وقتی که امانتو ها (آدم فضایی) به زمین حمله کردن بودن تا زمین رو تصرف کنن گینتوکی به همراه دوستان ساموراییش با شکست مواجه میشه و نتونستن که زمین رو نجات بدن ولی همچنان زنده ان و زندگیه خودشونو دارن گینتوکی توسط یک استادی بسیار قوی و مهربون تعلیم داده میشه .. فقط گینتوکی نبوده .. حتی کاتسورا و شینسوکه هم تعلیم داده شده ان توسط این استاد این سه تا پسر باهم به اضافه ی یکی دیگه توی جنگ غوغایی برپا کرده بودن به طوری که مردم آن ها افسانه میخواندن .. افسانه های خونخواری که گرد و خاک برپا کرده ان در قدیم ولی به دلایلی بعد از جنگ جدا میشن و هرکسی راه خودش رو در پیش میگیره .. گینتاما گروهی به نام یوروزیا میزنه که کارش خدمه دادن به مردمه .. هرکاری برای مردم انجام میدن و بابتش پول میگیرن لقب گینتوکی یاکشای نقره ایست (یعنی دیو سفید اگه اشتباه نکنم) اون رو دیو سفید نامیده بودن دوست داشتم داستان رو به نحوه ی بهترین براتون بگم ولی میترسم اسپویل بدی شه و از دیدنش پشیمون شید پس برای همین بیخیال شدم :) خب .. هم گروهی های گینتوکی که اسمشون کاگورا و شینپاچی هست به همراه خوده گینتوکی وارد داستان های مهیج و خطرناک میشن و همینطور داستان های بامزه ای رو باهم میسازن گینتوکی : شخصیتی تخس و بی حوصله دارد و خیلیم کرم میریزه و بیخیاله (شخصیتشو دوست دارم) چیزهای شیرین رو خیلی دوست داره و برای پول همه کار میکنه و خیلیا رو هم دست میندازه یا بهتره بگم همشون دست اندازای خوبی هستن خخخ کاگورا : دختری با سن حدود 14 15 سال (بهش همینقدر میخوره) که عاشقه لواشکه .. این دختر خون جنگجویان فضایی رو درخود داره .. قدرت مخرب کننده ای که خیلیا ازش میترسن .. شخصیت کاگورایی شخصیتی کاوایی و همینطور رو مخ هست شینپاچی : پسری عینکی که خیلی سادست و همیشه بخاطر هم گروهیانش یعنی گینتوکی و کاگورا حرص میخوره و داد و بیداد میکنه (به شخصه باید بگم وقتی این داد میزنه من یکی که پلک میزنم از خنده) و زور زیادیم نداره و مواقعی که چیزی برای دفاع کردن داره خوب خودشو نشون میده و یک ساموراییم هست همانند گینتوکی این انیمه رو بی شک از دست ندین چون هرشخصیت خصوصیات و مسخرگیه خودشو داره من خودم به شخصه از نظر کمدی کاراکتر هاساگاوا سان رو میپسندم که به مادائو معروفه (فردی بیکار و علاف و جا افتاده) کوندو سان هم خیلی دوست دارم فردی احمق که عاشقه و منحرف :)) این انیمه شاید انیمه ی کمدی باشه .. ولی در مصرع ارک های جدی و اصلی ، اینقدر جدی و مهیج میشه که اصلا یادتون میره قبلش داشتین میخندیدین .. این انیمه هم همانند دراگون باله که باعث گریه و خندیدنتون میشه راستی بچه ها .. رمانس های ریزی قشنگیم داره :) ممنونم که خوندین